veerlevdsluis.reismee.nl

update 1

Daar zit je dan in de trein overspoeld door lieve berichtjes van mensen die aan je denken op het moment dat je vertrekt. Het viel niet mee maar het zal wel over gaan. Aangekomen op Schiphol was het even zoeken waar ik heen moest alvast maar door alle controles heen. Tenslotte kan je op Schiphol dan nog gewoon roken en heerlijk koffie drinken. Nog wat berichtjes gestuurd. Een moeder die zegt, ga eens vliegen en een lief vriendje die zegt komt wel goed en als je naar huis wil bellen en dan regelen we dat.
Het vliegtuig had wat vertraging waarom weet niemand… eenmaal zittend mijn reisgids gepakt en aan het lezen gegaan. De stoel langs me bleek leeg te zijn en daar naast zat een Marokkaanse vrouw. Een lekker hapje eten in het vliegtuig. Ja mam echt waar tajine ken je het nog! Maar deze was lekkerder dan in Marokko zelf met kip.
Eenmaal uitgestapt moesten we meteen weer door de douane, gevraagd aan een douanier kan je hier nog roken? No, but you can smoke on the toilet… oke dan doen we dat maar al zat ik niet echt op mijn gemakt met een schoonmaakster voor de deur. Toen ik goed rond keer lagen er achter de wc en in de voegen in de wasbak in het emmertje voor het wc papier en overal nog meer filters. Dus ja blijkbaar is dat wel normaal. Na vier en half maar eigenlijk vijf en half uur te hebben zitten wachten op Casablanca, met twee kindjes te hebben gespeelt die Spaans spraken, iemand vol trots met haar kat aan een riempje heb zien wandelen en 2 afleveringen van suits heb gekeken mochten we weer het vliegtuig in. En ja hoor deze keer had ik geluk ik zat lang big mama. Maar wat muziek geluisterd te hebben en een uurtje geslapen te hebben was ik er. Wachten op mijn tas en gaan.
Wow wat ik het hier warm en plak weer. Na niet te hebben kunnen roken want dat kan niet in het openbaar ben ik om half 6 ’s morgens ingestapt bij 2 wild vreemde Ghanese mannen die zeiden dat ze mij kwamen halen (ze hadden wel een bordje met travel active maar toch). Het begon licht te worden en het eerste half uur hebben we gereden over verharde weg. Daarna gingen we de zand paden op. Na een half uur aangekomen op bestemming de kamer was gewezen. Om acht uur zou er een ontbijt voor me staan. Twee schatten van kinderen die buiten in de emmer de was aan het doen waren en 8 super leuke lieve hondjes. Na een uur geslapen te hebben aan het ontbijt verschenen. Mezelf gewassen en aangekleed en ik werd meegenomen door Tina en een andere vrouw uit dit huis. Geen idee waar we naar toe gingen ik was nog te veel onder de indruk om vragen te stellen en samen spraken ze een lokale taal. Naar een half uurtje lopen kwamen we aan bij een ”huis” nieuwbouw. 4 muren een dak van golfplaten en een grote zandbak. Er stonden 20 plastic kuip stoeltje een tafeltje en twee trommels. Het was de kerk. Na ander halfuur geluisterd te hebben naar een priester die in een lokale taal praten en wat gezongen en geklapt te hebben gingen we terug. Nee ik heb niet veel meer gedaan vooral heerlijk geslapen.

Maandag begonnen met om 6 uur opstaan en een heerlijk ontbijtje een omelet met wit brood daarna uitleg gekregen over lokale dingen wat je nog moest kopen en de do’s en don’ts. Wel erg handing. Een uurtje lokale taal les waar ik nog steeds geen bal van snap maar ik heb een boekje om het na te lezen. Tina heeft verteld I’m your big black mama voor your time here. Daarna een hele tour gemaakt over zandweggetjes verharde weg, stoppen voor iemand die iets wil kopen en vreemden meenemen is heel normaal. Aangekomen op het strand voor het eerst echt Ghanees gegeten. Een soort chili concarne met banaan al was de banaan niet echt mijn ding. Een half uurtje drum les gehad en een half uur dansles gehad. Best leuk als je het kan denk ik, al ging het drummen me beter af dan het dansen. Daarna over het strand gelopen. Hier 2 Nederlanders tegen gekomen die hun dochter naar het noorden hadden gebracht halve wegen haar reis van ruim een half jaar. Er waren 4 andere meisjes mee uit Noorwegen en zweden waarvan een in Amsterdam woont. Erg leuk na een dag alleen te hebben moeten eten en moeilijk met iemand te kunnen praten omdat het nog onwennig is. Moe maar voldaan thuis gekomen om half 6 weer Ghanees gegeten anders dan thuis maar best wel lekker gedouched en naar bed gegaan even een serie gekeken en gaan slapen. Ja weer om 6 uur opstaan morgen en dat is vergeleken met de lokale bevolking nog uitslapen.

Vanmorgen weer een taal lesje gehad om het even op te frissen en naar de markt van Accra gegaan. Voor we er waren was het 2uur later maar dat maakt hier niets uit. Wat een drukte wat een gekte en wat een stank. Overal vis varkens kippen die ze aan het slachten zijn en aan het ontdoen zijn van veren. Ondertussen mogen wij lunchen. Daarna terug gegaan naar de bus ene kokosnoot gekocht leeg gedronken. Vervolgens hakken ze die in stukken voor je en kan je de kokos opeten erg lekker moet ik zeggen! Op de terug weg even twee van de vier banden oppompen vraag me niet waarom niet alle vier maar we waren thuis een uurtje buiten op de stoep gezeten met de super lieve puppy’s gespeeld en lekker gaan eten pittig maar lekker. Nu de blog aan het schrijven zo douchen en dan naar bed morgen naar het gast gezin tot ongeveer 20 februari en dan zien we wel weer verder. Wel nog even nummer uitgewisseld met de dames uit Noorwegen en Zweden om in de weekenden samen te gaan reizen!

Reacties

Reacties

Bianca Adriaans

Leuk geschreven Veerle, geniet ervan xx

Elsbeth

Klinkt allemaal goed, nog niet in Ă©Ă©n van de zeven sloten gelopen????????

Jessy

Topper!!

ToonJeanne Bazelmans

Wij willen graag met je mee reizen Veerle. Prachtig verhaal!

Idy

Leuk geschreven Veertje, doe zo verder!

ester

Leuk dat je met travel active reist. Ben ik op mijn 21 ste ook mee naar amerika gereist om daar te werken. Veel plezier.

Oma Thea.

Met plezier je verbazing over alles gelezen,wat een verandering .
Maar daar wen je wel aan,ik eet wel boerenkool stamp.
Lieve Veerle tot de volgende verslag, succes.
Liefs Oma.

Wilma steenbakkers

Veerle geniet ervan he. Pas goed op jezelf

Arjan

Veerle leuk verslag blij iets van je te horen. Zo te lezen gaat het heel goed. Gelukkig maar. Ik kijk uit naar je volgend bericht

Mirjam

Leuke start Veerle, allemaal zo lekker nieuw. Spannend, veel plezier en succes met de taal.

Marjo

Leuk om je te volgen, Veerle. Gbeniet er maar ler van, van deze ervaring.

Wilma

Leuk Veerle je zo te volgen

Dorien

Mooi verslag Veerle en leuk om je te volgen. Kijk uit naar het vervolg, veel plezier daar

Heleen lensink

Nou het gaat je goed af Veerle. Leuk om te lezen hou dat vol, veels te leuk. Kus

Susanne-martijn@kpnmail.nl

HĂ© Veerle,
Wat leuk om je eerste verhaal zo te lezen.
Fréderique vind het ook super leuk en leest graag mee.
Veel plezier eh succes bij je gast familie de eerste dagen.
Groetjes
Susanne

Sylvia van Bakel

Wat een leuk stuk heb je geschreven. Super! ik hoop dat er nog veel gezellige verhalen volgen.

Ivonne van der Sluis

Super Veerle om dit te lezen. Zo te zien heb je het goed naar je zin! Succes en we zien het volgende verslag graag tegemoet! Geniet van deze bijzondere ervaring!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active