veerlevdsluis.reismee.nl

update 6

Ik ga toch weer proberen voor de laatste weken iets uitgebreider te schrijven. Het schrijven zie ik tegen op. Na meer dan een week op school heb ik gezien dat de eigenlijk wel genoeg spullen hebben om les te geven. Natuurlijk zijn er altijd nog wensen. Daarom ga ik ook zeker een deel van het geld op school besteden. Ik vind het zonde om daar alles te besteden want er zijn plaatsen waar ze het beter kunnen gebruiken. Op kantoor heb ik overlegd er zijn twee weeshuizen hier in de omgeving waar ze ook wel eens vrijwilligers plaatsen. Ik ga samen met iemand van de organisatie in Benin eten kopen. Vooral rijst suiker olie en wat ze hier nog meer gebruiken. Ik heb ook gevraagd of het nodig is om kleding te kopen. Uit ervaringen met vorige vrijwilligers blijkt dat de kleding die gegeven word vaak niet terecht komt bij de kinderen van het weeshuis. De kleding word buiten dat weg gegeven of verkocht. Dit is de reden dat ik kleding eigenlijk geen optie vind maar eten is meer dan welkom. Eten moet iedereen en er zijn genoeg producten die lang houdbaar zijn. Ook komt er een keer in de week een vrouw die de kleding van de vrijwilligers komt wassen. Wel moet je hiervoor betalen. Nadat ik haar het dubbele heb betaald kwam ze naar mijn kamer om me een knuffel te geven en te bedanken. Joseline die kookt wast poetst in het huis (soms samen met mama) en maakt ook altijd voor de vrijwilligers het eten. Laatste dagen heeft ze een aantal keren gezegd dat ze mijn haren zo mooi vond. Heb haar aangeboden dat ze naar de kapper mag gaan en haar haren laten vlechten. Ook hier kreeg ik een knuffel voor. Naast het eten voor de weeshuizen hoop ik zo nog veel meer kleine dingen te kunnen doen en meer mensen blij kan maken. Alle motor taxi’s (als ze een beetje normaal rijden) krijgen ook wat extra’s en zodra ik in een winkeltje of een stalletje iets koop zeg ik meestal laat het wisselgeld maar zitten. Gewoon geld geven aan iemand doe ik hier net zoals in Ghana liever niet omdat je niet weet waar het terecht komt en vaak niet bij de belangrijkste dingen.

Reacties

Reacties

Ivonne vd sluis

Je doet het super goed Veerle! Echt petje af hoor...het zit er alweer bijna op voor je. Is toch wel snel gegaan hè! Geniet er nog een paar weekjes van en deze ervaring pakken ze je niet meer af! X

Arjan

Bonjour Veerle,
Ik ben benieuwd naar je Frans.
hou je haaks en tot over een paar weken.

Cordialement

José

Topper!!
Ook hele mooi foto's!
Geniet ze.... xxxx

Mart

Ik ben benieuwt naar je frans Veerle. Verder doe je het goed. Maar geef niet te veel uit aan spullen voor het weeshuis hoor.

Elsbeth

Goed zo!!! Trots op jou????

Heleen lensink

Wat gaat de tijd snel zeg. Geniet nog even. Lieve groet

maria geeratz

Wat leuk veerle om te zien hoe het daar met je gaat. Je hebt al veel goed werk gedaan.
Knap hoor!!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active